gurglagura

bygga gitarrformade objekt

Midi hit o dit.

Lämna en kommentar

I ett tidigare inlägg https://gurglagura.wordpress.com/2013/09/04/midi-detta-underbara-granssnitt/ ruttnade jag rejält på midi.

Nu har jag repat i två veckor 6 timmar om dagen och försökt provocera fram felet igen utan att lyckas. Problemet har dock dykt upp ibland. Plötsligt försvinner signalen helt.

Men, häromdagen var en duktig gitarrtekniker förbi replokalen o vi började kika på det.
Efter en kvart hade han lyckats både återskapa problemet och dessutom lokaliserat det.

bild kopia 3

Jag var övertygad om att det var min voodoolab gcx som var trasig och hade i princip tänkt
köpa en ny.

Men se, problemet låg i mitt pedalbord.

bild kopia 2

Sista dagarna har jag repat på mitt reservbord o nu funkar allt fint igen!
Men det blir till att köpa ytterligare ett bord, då det första verkar bortom räddning
och mitt reservbord har en teckendisplay som ger upp efter trettio sekunder.

Allt repande gör tyvärr att jag inte hinner bygga något på gitarrerna, men det kommer
mer, var så säker, I början av Juni räknar jag åter med att hinna vara lite mer i verkstan.

Glad påsk på er!

Lämna en kommentar